Junior Tax Consultant Generalist

Bedrijfsnaam: 
BDO Belgium
Bedrijfsomschrijving: 
Welcome to the BDO Family. Committed, Respectful, Personal and a Pragmatic approach are our main values. We take initiative when needed & deliver high-quality work and advice. Towards our clients, we offer a tailor-made approach based on concrete solutions, sustainable results and with a focus on innovative ideas and seizing opportunities. Growing together with our clients through a win-win relationship is key to our organisation. Equal opportunities for everyone while embracing our diversities makes us a warm family. What you see is what you get and we are proud of the successes of our colleagues. So at BDO, you get to add a touch of your own personality to your job! BDO is part of a strong international network with more than 95,000 Partners and staff active in over 164 countries. In Belgium, BDO has more than 950 Partners and staff spread over the whole country. We work from 11 offices located in Antwerp, Antwerp-North, Brussels Airport, Brussels Centre, Ghent, Hasselt, La Hulpe, Liège, Mouscron, Namur-Charleroi and Roeselare.
Job
Sector: 
Boekhouden en financiën
Consultancy
Jobtype: 
Jobaanbieding
Jobinhoud: 
Ben je communicatief sterk, flexibel, net of bijna van de schoolbanken af en houd je van een gevarieerd takenpakket? Kom je talenten dan verder ontplooien als Tax Consultant in ons dynamische team in Zaventem of Brussel. Je bent onmiddelijk of op korte termijn beschikbaar.

Hoe zal jouw dag eruit zien?

Als Junior Tax kom je toe op kantoor – waar je de meerderheid van je tijd spendeert -, doe je je mailbox open en maak je de planning voor de dag op. Eerst handel je een dossier van je manager af, dat je nauwkeurig nakijkt op fouten en onvolledigheden. Terwijl je je daarin verdiept, kan je een telefoontje van het Accountancy team met de vraag of je de eerste versie van de driemaandelijkse Tax review zou willen nakijken verwachten. Je verdiept je graag in de cijfers en pluist ze waar nodig uit tot op het bot. Concreet voer je controles uit en ga je na of wat je voorgeschoteld krijgt ook effectief klopt. Kloppen de uitgaven wel? Is de belastingprocedure juist opgevolgd? De dag vliegt voorbij, en voor je het weet mag je alweer naar huis. Maar eerst maak je nog een nieuw to-do-lijstje op voor morgen. Je krabbelt snel neer:

  • Voorbereiding adviezen fiscale vragen!
  • Belastingsaangifte klant x reviewen!
 
 
Gewenst profiel: 
Ben jij de persoon die we zoeken?
  • Flexibiliteit is een eigenschap die zowel jij als je omgeving jou toeschrijft. Jongleren met verschillende deadlines of op 1 dag meerdere dossiers behandelen? Een koud kunstje voor jou.
  • Je durft initiatief nemen en nieuwe ideeën aanbrengen, maar luistert ook met aandacht naar het standpunt van jouw collega’s. Teamspirit is voor jou een logisch gegeven.
  • Stress? Wat is dat? Je kan goed plannen en kan vlot met deadlines omgaan. Een taak op tijd afkrijgen kost jou geen moeite.
  • Je staat op nauwkeurigheid en pluist zaken graag tot in het kleinste detail uit. Je kijkt alles grondig cijfer per cijfer na.
  • Je bent steeds op de hoogte van de laatste wetswijzigingen. Je schoolt je graag bij en woont met plezier fiscale seminaries, lezingen of evenementen bij.
  • Je bent in het bezit van een master, aangevuld met een bijkomende opleiding fiscaliteit
  • Je spreekt vloeiend Nederlands, Frans en Engels.
Wij bieden: 
What’s in it for you?
  • Een start in een generalistische positie om zo zelf te ontdekken bij welk soort klanten, taken of specialisaties je je helemaal in je element voelt. Na de startersdagen bouw je samen met je andere startende collega’s je eigen carrière uit.
  • Steeds meer verantwoordelijkheid, al staat je team steeds voor je klaar om je verder te helpen.
  • BDO Academy, die een hele reeks aan opleidingen aanbiedt om je zowel op persoonlijk als vaktechnisch vlak te laten groeien.
  • Onze “flexpool” die je toelaat van projecten uit andere business lines te proeven.
  • De mogelijkheid om bijvoorbeeld van thuis uit te werken of vanuit het dichtstbijzijnde kantoor en flexibele werkuren.
  • Een competitief salarispakket voorzien van vele interessante voordelen (waaronder een netto onkostenvergoeding, firmawagen, GSM-abonnement, hospitalisatieverzekering, etc.)
  • Werken binnen een bedrijf met een geïntegreerd duurzaamheidsbeleid rond o.a. klimaatimpact en inclusieve diversiteit, dat actief bijdraagt aan de UN Sustainable Development Goals.

Knikte je gedurende de hele vacature volmondig ‘ja’? Aarzel dan niet om ons zo snel mogelijk jouw cv op te sturen! Hopelijk tot snel, nieuwe collega!

Locatie: 
Een van onze kantoren: Antwerpen, Melle, Roeselare, Hasselt, Zaventem
Deadline: 
24/11/2022 - 10:45 tot 22/02/2023 - 10:00