Junior Auditor

Bedrijfsnaam: 
BDO Belgium
Bedrijfsomschrijving: 
Welcome to the BDO Family. Committed, Respectful, Personal and a Pragmatic approach are our main values. We take initiative when needed & deliver high-quality work and advice. Towards our clients, we offer a tailor-made approach based on concrete solutions, sustainable results and with a focus on innovative ideas and seizing opportunities. Growing together with our clients through a win-win relationship is key to our organisation. Equal opportunities for everyone while embracing our diversities makes us a warm family. What you see is what you get and we are proud of the successes of our colleagues. So at BDO, you get to add a touch of your own personality to your job! BDO is part of a strong international network with more than 95,000 Partners and staff active in over 164 countries. In Belgium, BDO has more than 950 Partners and staff spread over the whole country. We work from 11 offices located in Antwerp, Antwerp-North, Brussels Airport, Brussels Centre, Ghent, Hasselt, La Hulpe, Liège, Mouscron, Namur-Charleroi and Roeselare.
Job
Sector: 
Administratie
Bank en verzekeringen
Boekhouden en financiën
Consultancy
Jobtype: 
Jobaanbieding
Jobinhoud: 
Ben je communicatief sterk, flexibel, net of bijna van de schoolbanken af en houd je van een gevarieerd takenpakket? Kom je talenten dan verder ontplooien als Junior Audit in ons dynamische team in Hasselt, Zaventem, Roeselare, Melle, Brussel, Luik en Namen.

Hoe zal jouw week eruit zien?

Als Junior Audit werk je vaak ter plaatse bij klanten, die variëren van kleine vzw’s tot grote internationale bedrijven. Samen met je collega’s bekijk je hun interne procedures en analyseer je de financiële situatie. Klopt alles wel? Zijn er inconsistenties in de facturen? Door kritische vragen te stellen aan zowel de klant als het team, verwerf je inzicht in de cijfers en identificeer je potentiële risico’s zodat je je werkplan kan vormgeven. Welke secties onder jouw verantwoordelijkheid vallen, verschilt elke keer. De ene keer bekommer je je om het materiele vast actief, de andere keer om de overhead of de betaalde interesten. Tijdens de verwerking stel je je proactief op en blijf je een duidelijke communicatie onderhouden met de klant en het team. Wanneer er op het einde van de week nog informatie ontbreekt of klantenconfirmaties moeten worden opgevolgd, koppel je ook terug zodat je met je team alle deadlines op tijd haalt.

Gewenst profiel: 
Ben jij de persoon die we zoeken?
  • Als je jezelf zou moeten omschrijven, is een van de eerste woorden die in je hoofd opkomen ‘flexibiliteit’. Jongleren met verschillende deadlines of op 1 dag meerdere dossiers behandelen? Een koud kunstje voor jou.
  • Je durft initiatief nemen en nieuwe ideeën aanbrengen, maar staat ook open voor het standpunt van jouw collega’s. Teamspirit is voor jou een logisch gegeven.
  • Je staat op nauwkeurigheid en pluist zaken graag tot in de kleinste detail uit.
  • Stress? Wat is dat? Je kan goed prioriteiten stellen en kan vlot met deadlines omgaan. Een taak op tijd afkrijgen kost jou geen moeite.
  • Je bent steeds op de hoogte van de laatste wijzigingen in de Auditwereld. Je schoolt je graag bij en woont met plezier fiscale seminaries, lezingen of evenementen bij.
  • Je bent in het bezit van een master of een eerste (stage)ervaring.
  • Je hebt een goede kennis van het Nederlands, Frans en Engels.
Wij bieden: 
What’s in it for you?
  • Een start in een generalistische positie om zo zelf te ontdekken bij welk soort klanten, taken of specialisaties je je helemaal in je element voelt. Na de startersdagen bouw je samen met je andere startende collega’s je eigen carrière uit.
  • Steeds meer verantwoordelijkheid, al staat je team steeds voor je klaar om je verder te helpen.
  • BDO Academy, die een hele reeks aan opleidingen aanbiedt om je zowel op persoonlijk als vaktechnisch vlak te laten groeien.
  • Onze “flexpool” die je toelaat van projecten uit andere business lines te proeven.
  • De mogelijkheid om bijvoorbeeld van thuis uit te werken of vanuit het dichtstbijzijnde kantoor en flexibele werkuren.
  • Een competitief salarispakket voorzien van vele interessante voordelen (waaronder een netto onkostenvergoeding, firmawagen, GSM-abonnement, hospitalisatieverzekering, etc.)
  • Werken binnen een bedrijf met een geïntegreerd duurzaamheidsbeleid rond o.a. klimaatimpact en inclusieve diversiteit, dat actief bijdraagt aan de UN Sustainable Development Goals.

Knikte je gedurende de hele vacature volmondig ‘ja’? Aarzel dan niet om ons zo snel mogelijk jouw cv op te sturen! Hopelijk tot snel, nieuwe collega!

Locatie: 
In een van onze kantoren: Antwerpen, Melle, Roeselare, Hasselt, Zaventem
Deadline: 
24/11/2022 - 10:45 tot 22/02/2023 - 10:00