Junior Consultant Transfer Pricing

Organisation: 
BDO Belgium
Organisation description: 
Welcome to the BDO Family. Committed, Respectful, Personal and a Pragmatic approach are our main values. We take initiative when needed & deliver high-quality work and advice. Towards our clients, we offer a tailor-made approach based on concrete solutions, sustainable results and with a focus on innovative ideas and seizing opportunities. Growing together with our clients through a win-win relationship is key to our organisation. Equal opportunities for everyone while embracing our diversities makes us a warm family. What you see is what you get and we are proud of the successes of our colleagues. So at BDO, you get to add a touch of your own personality to your job! BDO is part of a strong international network with more than 95,000 Partners and staff active in over 164 countries. In Belgium, BDO has more than 950 Partners and staff spread over the whole country. We work from 11 offices located in Antwerp, Antwerp-North, Brussels Airport, Brussels Centre, Ghent, Hasselt, La Hulpe, Liège, Mouscron, Namur-Charleroi and Roeselare.
Job
Sector: 
Administratie
Bank en verzekeringen
Boekhouden en financiën
Consultancy
Jobtype: 
Jobaanbieding
Contents: 
Om ons team van transfer pricing consultants te versterken zijn we op zoek naar een nieuwe junior medewerker met potentieel om door te groeien.

Bij BDO krijg je de kans om te werken met Belgische en internationale ondernemingen die je onder andere begeleidt bij het opzetten van transfer pricing documentatie, bij fiscale controles of bij het aanvragen van rulings inzake transfer pricing.

De volgende verantwoordelijkheden maken deel uit van je takenpakket:

  • Je bereidt vergaderingen voor en woont vergaderingen bij met onze klanten om hun business model beter te begrijpen, je analyseert vervolgens of het transfer pricing model is afgestemd op hun business model. Je kan hiertoe eveneens beroep doen op de (internationale) specialisten in de verschillende domeinen van de fiscaliteit binnen de organisatie;
  • Je bepaalt mee de visie van het BDO transfer pricing team en neemt op een actieve manier deel aan transfer pricing seminaries die zowel intern als extern worden gegeven;
  • Je fungeert als specialist in een deeldomein van de fiscaliteit binnen de organisatie;
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de Tax & Legal Partners en Managers en werkt mee aan de ontwikkeling van het transfer pricing departement.

Als BDO-beastingconsulent volg je de fiscale actualiteit op de voet. Onze BDO Academy staat borg voor het verder aanscherpen van je vakkennis, aangevuld met mogelijkheden tot externe vorming.

 
 
 
Required profile: 
  • Universitair diploma, master Rechten of Economie met bijkomende opleiding fiscaliteit
  • Kennis op gebied van transfer pricing (in zake planning, opmaak transfer pricing, documentatie, fiscale controles, de context van BEPS van de OESO,..) of enkele jaren binnen externe audit
  • Relevante brede fiscale basis met nadruk op (internationale) vennootschapsbelasting
  • Goede interpersoonlijke en communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk in het Nederlands, Frans en Engels
  • Sterke en dynamische persoonlijkheid. Je bent bereid om je te engageren en bent klaar om één van de pijlers van ons kantoor te worden
  • Je beschikt over goede commerciële vaardigheden
  • Nauwgezet en kwaliteitsgericht
  • Proactief, neemt graag initiatief en verantwoordelijkheid
We offer: 
What’s in it for you?
  • Een start in een generalistische positie om zo zelf te ontdekken bij welk soort klanten, taken of specialisaties je je helemaal in je element voelt. Na de startersdagen bouw je samen met je andere startende collega’s je eigen carrière uit.
  • Steeds meer verantwoordelijkheid, al staat je team steeds voor je klaar om je verder te helpen.
  • BDO Academy, die een hele reeks aan opleidingen aanbiedt om je zowel op persoonlijk als vaktechnisch vlak te laten groeien.
  • Onze “flexpool” die je toelaat van projecten uit andere business lines te proeven.
  • De mogelijkheid om bijvoorbeeld van thuis uit te werken of vanuit het dichtstbijzijnde kantoor en flexibele werkuren.
  • Een competitief salarispakket voorzien van vele interessante voordelen (waaronder een netto onkostenvergoeding, firmawagen, GSM-abonnement, hospitalisatieverzekering, etc.)
  • Werken binnen een bedrijf met een geïntegreerd duurzaamheidsbeleid rond o.a. klimaatimpact en inclusieve diversiteit, dat actief bijdraagt aan de UN Sustainable Development Goals.

Knikte je gedurende de hele vacature volmondig ‘ja’? Aarzel dan niet om ons zo snel mogelijk jouw cv op te sturen! Hopelijk tot snel, nieuwe collega!

How to apply?: 
Location: 
Een van onze kantoren: Antwerpen, Melle, Roeselare, Hasselt, Zaventem
Application deadline: 
24/11/2022 - 10:45 to 22/02/2023 - 10:00